15 september 2013

Levine's broodbakschool (1)

Nieuwe workshopruimte
Het begin van de verbouwing, een gat in de muur
tussen de keuken en de naastgelegen ruimte

Het begon allemaal met een telefoontje begin juli: "Ben je op zoek naar een andere workshopruimte?

Na een aantal keren kijken, nadenken, opmeten, tekeningen maken, gesprekken en mailtjes ondertekende ik twee weken geleden een huurcontract.

Yesss!

Met heel veel plezier heb ik de afgelopen drie jaar de workshops brood bakken (ik ben de tel kwijt, het zijn er inmiddels meer dan 300) vanuit mijn eigen keuken gegeven, maar het werd echt te klein. Zakken bloem en meel onder de tafel, plastic kratten met ingrediënten naast mijn bed, overvolle planken in de berging en rijsmandjes naast het wasrek. Overal staat wel iets.

Voordat ik al mijn spullen kan verhuizen en de workshops daar kan gaan geven moet er echter eerst verbouwd en geverfd worden. De afgelopen twee weken is er al veel werk verricht. Schoonzoon Rodney hakte een gat in de muur tussen de keuken en de naastgelegen ruimte zodat er niet steeds via de gang omgelopen hoeft te worden. De muren zijn inmiddels geverfd en met het verven van het houtwerk is ook al een begin gemaakt.

Nieuwe workshopruimte-2
Bouwvakken op z'n Australisch: op flip flops :-)

Nieuwe workshopruimte-3
Tada .......

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen!

12 opmerkingen:

Kelly zei

Zo leuk!! En ook zo herkenbaar.. Bij mij niet alles en overal brood maar taart.. :-) Ben ook zoekende naar een productieruimte voor volgend jaar, het zit mijn groei in de weg. Alvast heel veel plezier in de nieuwe ruimte!

Levine zei

Dank je Kelly :-)!

Breadlab zei

dat het een nieuw begin naar heel veel moois mag worden!

Manon Gagic zei

Wat super fijn dat het er wel gewoon naast is!! Heel veel plezier daar!

Levine zei

Manon: het is niet naast mijn eigen keuken, het is een heel ander pand.

Lien zei

Super dat je zo goed gaat. Heel veel succes in je nieuwe ruimte!

Anoniem zei

Ha Levine,
Ik ben een bakvriendin in Den Haag al warm aan het maken. Als het programma voor volgend jaar bekend is, kiezen we snel iets uit en komen we bij je op workshop.
Veel succes met de verbouwing!
Groet,
Josée

apetito zei

heel veel succes!!!

Anoniem zei

Gefeliciteerd!. Heel veel succes en hopelijk tot ziens, Rijk

Nicer dicer zei

Gefeliciteerd, ik ben persoonlijk altijd blij als het erop zit.

Anoniem zei

Gaaf, dan kom ik gewoon voor de derde keer op les bij je!!
Jolande

Levine zei

Jolande: gezellig!