25 juni 2011

Nieuw gereedschap: spiraalmixer

Update 1 juli 2011: de machine is inmiddels retour afzender. Ik was er absoluut niet tevreden over. Ik heb er diverse degen in gekneed, maar het lukte niet om een goed gekneed deeg te krijgen, zelfs niet na 20 minuten kneden. De Bear Teddy Varimixer die ik inmiddels 1,5 jaar in gebruik heb kneed deeg echt veel beter. Ik hou het voorlopig ook maar bij de Bear en kneed als ik meer dan 2,5 kilo deeg wil kneden de degen achter elkaar (zoals ik altijd al deed).

Sinds afgelopen donderdag heb ik er weer een nieuw "speeltje" bij in mijn keuken: een spiraalmixer c.q. deegkneder. Na lang wikken en wegen heb ik gekozen voor een spiraalmixer met een inhoud van 10 liter, deegcapaciteit 8 kilo.


Kneedmachine 10 liter
Ding dong, de bel. "Mevrouw, ik kom uw bestelling bezorgen.
Zal ik hem in het halletje zetten"?. Vervolgens kreeg ik de houten krat met geen
mogelijkheid meer verschoven
......

Kneedmachine 10 liter
Er is iemand creatief geweest met hout, hamer en spijkers .......

Kneedmachine 10 liter
Mijn hemel, hoe krijgen we die kist open?

Kneedmachine 10 liter
Hamer en schroevendraaier opgediept uit onze gereedschapsschoenendoos.
Hoe gaan we dit aanpakken?


Kneedmachine 10 liter
Gelukkig is mijn echtgenoot slim ..... hamer en schroevendraaier waren niet
nodig, alleen een schaar. Nadat de groene banden waren doorgeknipt
kon de bovenkant van de kist er zo afgetild worden :-)

Kneedmachine 10 liter
Tada, daar is ie dan: spiraalkneder, inhoud 10 liter, deegcapaciteit 8 kilo,
gewicht apparaat zelf 42 kilo. Wat een kanjer!!!


Kneedmachine 10 liter
1, 2, 3 huppa, waar moet het nieuwe speeltje staan?

Kneedmachine 10 liter
Op het aanrecht natuurlijk. Past perfect, alleen is het aanrecht eigenlijk een beetje te hoog, moet bijna op mijn tenen gaan staan om erin te kijken ;-).
De Bear Varimixer valt erbij in het niet .....

Kneedmachine 10 liter
Dit is nog eens een kneedhaak!!!!!!

Inmiddels heb ik mijn 1e deeg erin gekneed en dat ging prima, al moet ik er nog wel even aan wennen.

6 opmerkingen:

Kelly @ Kell's Kitchen zei

Dit bedoelen ze dus met 'n heavy duty mixer... Veel plezier ermee!

Karin zei

WoW das pas een mixer!! haha
Ik kijk uit naar wat je er allemaal uit gaat 'toveren' de komende tijd! Veel plezier met je nieuwe speeltje hoor ;)

Groetjes karin

Anoniem zei

Wat een knots! Ik heb al heel lang getwijfeld over een magimix 4200 omdat er zo weinig ruimte op het aanrecht is. Maar hij staat er nu en ik ben er tevreden over, alleen jammer dat ik maar 500 gram deeg tegelijk kan maken. Voor 2 broden moet ik dus 2x een deeg maken. Maar zo'n joekel is bijna professioneel en biedt natuurlijk erg veel mogelijkheden. Heb je nu nog ruimte over in je keuken?
Veel plezier met je nieuwe mixer in ieder geval!

Marion B. zei

Wat een knots van een apparaat! Maar wel leuk.
Gefeliciteerd met je geweldige aankoop.

Renske zei

Jee, wat is die groot. Wat is hij mooi! Succes met je nieuwe aankoop.

Anoniem zei

Wauw Levine, wat ben je allemaal van plan in dat keukentje van jou? Ga je de warme bakker van de buurt worden? Jammer dat ik te ver weg woon om elke dag bij je lang te komen! Jolande