02 juli 2010

Aardbeien van Jan Robben

Op Twitter hoor, pardon lees, ik de laatste weken steeds maar weer over de aardbeien van Jan Robben, de beroemdste teler van smaakaardbeien van Nederland. Vorige jaar werd er trouwens in culi Nederland ook nergens anders over gesproken rond deze tijd. Helaas woon ik niet in de buurt van Oirschot, aardbeien kopen in de boerderijwinkel van Jan zit er dus helaas niet in. Ook is er bij mij in de buurt geen Deen of Plus supermarkt. Sinds 1 juni zijn ze daar namelijk ook te koop.

De Lambada aardbeien heb ik dit jaar weer gemist, ze zijn inmiddels op. Gelukkig kweekt Jan nog meer rassen en vandaag kwam ik dan toch eindelijk in het bezit van een aantal doosjes smaakaardbeien, Elianny's om precies te zijn. Het leuke is ook nog eens dat ik Jan in levende lijve heb ontmoet toen hij de aardbeien kwam afleveren in Voorburg.

Tijdens de voetbalwedstrijd Nederland - Brazilie hebben we 1 doosje leeg gegeten. Of ze lekker zijn? Ja! Wij vinden ze erg lekker. De Elianny is een zoete aardbei met toch ook een lekker fris zuurtje. Ook een stevige aardbei, niet zacht of zompig en de smaak blijft lekker hangen in je mond, of hoe zeg je dat. Je proeft in ieder geval de aardbeien nog een tijdje nadat je ze gegeten hebt. Morgenochtend gaan ze weer in de herhaling, en dan op een zelfgebakken 'kokosbroodje'. Een heerlijke combinatie. Het recept van die broodjes houden jullie van me tegoed. Ook lekker trouwens met zelfgemaakte (aardbeien)jam.

Tip: Jan Robben schrijft ook een blog, heel leuk om te lezen! De foto boven dit bericht heb ik 'geleend' van zijn blog. Het zijn de eerste geplukte Elianny's van dit seizoen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Welke foto?

Levine zei

De foto met de doosjes aardbeien erop!

Anoniem zei

Die zie ik dus niet, vandaar mijn vraag 'welke foto?' Ik heb wel op de 2 linken naar Jan Robben geklikt en daar mooie foto's gezien met aardbeien, maar jouw foto hier bij het berichtje zie ik niet. ;)