01 februari 2010

Cursus brood bakken: nieuwe data voorjaar 2010

De cursus brood bakken bij kookwinkel Oldenhof in Hilversum krijgt een vervolg :-). De eerste twee cursusdagen hebben inmiddels plaatsgevonden en beide keren gingen de deelnemers met een tas vol zelf gebakken brood naar huis. Ook ik heb ervan geleerd. Zo verliep het afwegen van de ingrediënten de eerste keer nogal chaotisch, omdat er te weinig weegschalen beschikbaar waren die ook nog eens op een wiebelige tafel stonden. Het afwegen van bijvoorbeeld 7 gram droge gist werd op die manier een hele klus. Afgelopen zaterdag verliep het afwegen als een trein. Deze keer waren er wel genoeg (en goede) weegschalen beschikbaar en om filevorming te voorkomen, heb ik geholpen met het afwegen van de kleine hoeveelheden zoals gist, zout en suiker. In een mum van tijd waren de deelnemers aan de slag.

Iedere keer is het verrassend te zien dat de deelnemers, ook zij die geen tot weinig broodbakervaring hebben, tot hele fraaie eindresultaten komen.

De cursus is inclusief naslagmateriaal, uitgebreide recepten en fotovoorbeelden. Er kan een keuze worden gemaakt uit diverse recepten (maximaal 2). Na de cursus is er uiteraard de mogelijkheid contact met mij op te nemen als er nog vragen zijn.

Cursusdata:
  • 20 maart 2010
  • 19 juni 2010
Tijd:
  • 11.00 – 16. 00 uur
Graag 15 minuten voor aanvang aanwezig zijn opdat we op tijd kunnen beginnen.

Waar:
Oldenhof Kookstudio
's Gravelandseweg 8
1211 BR Hilversum
035 640 06 07
Routebeschrijving

Aanmelden:
Via dit formulier op de website van kookwinkel Oldenhof

Je hoeft niets mee te nemen, ingrediënten, recepten en schorten liggen klaar en de afwas wordt gedaan.

6 opmerkingen:

Johanna zei

Een zeer geslaagde cursus. Afgelopen zaterdag met heerlijke broden (en broodjes) naar huis gegaan. Veel geleerd over het maken van deeg. Heerlijk dit met eigen handen te kneden. Voorlopig heb ik mijn BBM in de ban gedaan.

Anoniem zei

Ik heb met veel plezier en succes afgelopen zaterdag meegedaan. Nu, de donderdagochtend erna, heb ik mijn laatste broodjes opgemaakt.
5 minuten in een oven van 150 graden en ze zijn nog steeds om te smullen!
Dank je wel Levine !!

Erik
BHz

Petra zei

Hallo,
Vorige keer waren we te laat, maar nu gaan mijn dochter en ik het meemaken hoor. Ben benieuwd!
groeten,
Petra van Kesteren

Monique zei

Hoi Levine,

Ik vond het afgelopen zaterdag een leerzame cursus, en heb vandaag als testcase een volkoren-semolinabrood gemaakt. Dit keer was ik er best tevreden over, nu ik langer gekneed heb in mijn Kitchen Aid, en het deeg niet puur op tijd, maar ook op uiterlijk/aanvoelen heb laten rijzen.
Ik blijf je blog de komende tijd braaf volgen :-)!

Groetjes,
Monique

Anoniem zei

Hoi Levine,

Hoewel ik heel veel zin heb om me gelijk weer aan te melden, heb ik toch een vraagje: gebruik je voor de komende cursusdagen andere recepten dan die je in oktober en januari gebruikt hebt, ofwel is het echt een heel nieuwe cursus? En in geval van een compleet nieuwe cursus, ligt de moeilijkheidsgraad dan hoger of niet?
Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes van Mamuffin.

Levine zei

Hallo Mamuffin, de recepten zullen in maart en juni grotendeels dezelfde zijn als die ik in oktober en januari heb gebruikt.
Wat ik je kan aanbieden is een cursus bij mij thuis, dan kan ik de recepten aanpassen aan wat jij graag wilt leren. Je kunt me een mail sturen als je interesse hebt, dan kan ik je alle details geven. En uiteraard ben je ook bij Oldenhof in maart of juni van harte welkom.